دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون خارجی

چوب پلاست یا چوب پلاستیک چیست ؟

چوب پلاست ، چوب پلاستیک ، آلاچیق ، الاچیق ، روف گاردن ، بام سبز ، فلاور باکس چوبی ، مبلمان فضای باز ، نما چوب پلاست ، نمای ساختمان با چوب پلاست ، سقف کاذب چوب پلاست ، آلاچیق چوب پلاست ، ساخت آلاچیق چوب پلاست ، طراحی آلاچیق ، ساخت آلاچیق ، کف پوش چوب پلاست ، گلدان چوب پلاست ، ندره چوبی چوب پلاست

چوب پلاست یا چوب پلاستیک یا  کامپوزیت چوب پلاستیک چیست ؟ چه کاربرد هایی داره ؟ و از لحاظ فنی چطوری هست .

چوب پلاست یا چوب پلاستیک یه دسته بندی جدید از مواد هست که در زبان انگلیسی به اختصار wpc گفته میشه که مخفف چوب پلاست هست ، و شامل دسته بندی بزرگی از مواد و لوازم کامپوزیتی هست که در ساخت آن از انواع پلاستیک پلی پروپیلن تا pvc استافده میشه و حتی برای اتصال و پر گردنشون هم از موادی مثل آرد چوب و یا الیاف کتان استفاده میشه . استفاده از چوب پلاست شباهت بسیار زیادی به استفاده از چوب طبیعی در طراحی و ساخت دکوراسیون خارجی و دکوراسیون داخلی داره و زیبایی بسیار چشم گیری به محیط القا میکنه .

 

از رایج ترین انواع چوب پلاست یا چوب پلاستیک ؛ مخلوطی از آرد چوب و پلاستیک است که هم بهترین خاصیت های چوب و پلاستیک رو داره و همیشه مثل پلاستیک اون رو ساخت . یکی از بهترین مزیت های محصولات چوب پلاست نوع چوب مصرف شده داخل اون هست ، چرا که برای تولید این محصول از خاک اره و حتی ضایعات سایر محصولات چوبی استفاده میشه و نیازی به استفاده از منابع چوبی جدید نیست . 

 

فواید بسیار عالی چوب پلاست در  دکوراسیون خارجی و دکوراسیون داخلی :

شکل پذیری نهایی چوب پلاست در فرایند اکستروژن  هم راندمان استفاده از منابع مصرفی رو به شکل قابل توجه افزایش میده ، هم به تولید کننده این اجازه رو میده که محصولی هر چه بهتر در در تمامی مراحل  مثل اتصال ، سفت شدن و تقویت ساخته بشه . چوب پلاست به شدت در فضای باز به جای چوب طبیعی توصیه میشه چون در برابر آب ، کپک و  هموا مقاومه و نیازی به پرداخت کاری و چیزای دیگه نداره و شما تو دکوراسیون خارجی مثل روف گاردن ، نرده چوبی ، مبلمان حیاط و یا مبلمان فضای باز ، فلاور باکس طرح چوب آلاچیق و…. به راحتی استفاده کنید .

از همه مهمتر بشدت چوب پلاست از لحاظ هزینه و ماندگاری مقرون به صرفه تر در مقابل استفاده از چوب است .

 

فواید مهم چوب پلاست :

  1. چوب پلاست چون ترکیبی از چوب و پلاستیک هست ماندگاری بسیار عالی داره .
  2. هزینه کمتر در ساخت این محصول باعث پرداخت هزینه کمتر توسط مشتری میشه و برای تولید کننده و مصرف کنده بسیار مقرون به صرفه هست .
  3. قیمت و کارایی چوب پلاست در مقابل pvc-u , mdf و چوب طبیعی بسیار ارزانتر و کارایی بیشتری داره .در شکل ها و طرح ها مختلف قابل استفاده و ساخت هستند .
  4. بعد از استفاده هم قابل بازیافتند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *